Αθήνα, 30/4/2019
ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Ζήτημα αυτοδιοικητικών εκλογών:
Εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, το δ παίρνει σαφή θέση βασισμένη στις δέκα δημοκρατικές ιδέες «κοινής λογικής» που πρεσβεύει, προκειμένου να μην καταλήξουν σε ευτράπελα ή χώρο διχασμού και πόλωσης. Είναι σαφές ότι η υγιής λειτουργία των δήμων αποτελεί εφαλτήριο για ένα δυνατό κράτος, κι όχι το αντίστροφο. Το δ, λοιπόν, καταδικάζει την οικογενειοκρατία και το χρίσμα και επιλέγει την αξιοκρατία. Οι πολίτες πρέπει να αποφύγουμε σε κάθε περίπτωση τους συνδυασμούς υποψηφίων που έχουν λάβει χρίσμα και να τους καταγγείλουμε (στην τοπική κοινωνία, με άρθρα, κτλ.) ως αντιδημοκρατικούς και ανελεύθερους. Με το χρίσμα, η κυβέρνηση και τα κόμματα μπορούν και ελέγχουν με άμεσο τρόπο τους ΟΤΑ, μέσω των κομματικών αξιωματούχων που υποστηρίζονται και καταλαμβάνουν θέσεις ως εκλεγμένοι αξιωματούχοι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με επιλεγμένους και διαλεκτούς υποψηφίους που έχει εγκρίνει εκ των προτέρων το κόμμα, εξασφαλίζεται μια τοπική εκλογική διαδικασία, στην οποία νικητής είναι ο εκλεκτός του κόμματος και συνεπώς το κόμμα μπορεί πάντα να τον επηρεάζει και να τον κατευθύνει από τα κεντρικά γραφεία του στην Αθήνα. Με το ισχύον σύστημα λαμβάνονται αποφάσεις για την περιφέρεια από την κεντρική διοίκηση, πολλές φορές λανθασμένες και άστοχες, και πάντα δίχως να συμπεριλαμβάνονται οι πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας με απότοκο κερδισμένο να βγαίνει πάντοτε και μόνον το κόμμα. Γι’ αυτόν τον λόγο, στην ιδέα του δ περί ανεξαρτησίας ΟΤΑ καλούμε για πλήρη απομάκρυνση των κομμάτων από την τοπική αυτοδιοίκηση, ούτως ώστε αυτή να καταστεί ανεξάρτητη.
Οι εκλογές αυτές είναι ιδιαίτερα κρίσιμες, γι’ αυτό και οφείλουμε όλοι να μελετήσουμε το βιογραφικό όλων των υποψηφίων, πριν πραγματοποιήσουμε το μεγάλο βήμα προς την κάλπη. Υποψηφιότητα βάσει προγράμματος, ικανότητας και βιογραφικού – όχι πιστοποιητικού φρονημάτων. Οι πολίτες να μην επηρεαστούμε επ’ ουδενί από κόμματα και ιδεολογίες, αλλά αγνοώντας όλα τα ανωτέρω στην κάλπη, να ψηφίσουμε τους καλύτερους υποψηφίους για την τοπική μας κοινωνία. Κριτήρια για την επιλογή των υποψηφίων πρέπει να αποτελούν 1) η εμπειρία και οι ικανότητες (ιδέα του δ περί αξιοκρατίας) αλλά και 2) η προσφορά του κάθε υποψηφίου στην εν λόγω τοπική κοινωνία.
Ζήτημα Ευρωεκλογών:
Λόγω της βαρύτητας των εν λόγω εκλογών είναι προτιμότερο να αποφεύγονται οι επιλογές διασήμων και «επωνύμων», υποψηφίων δηλαδή οι οποίοι φιλοδοξούν να κεφαλοποιήσουν τη δημοτικότητά τους, δίχως να διαθέτουν πολλές φορές ούτε βασικές γνώσεις ξένων γλωσσών ή/και λειτουργίας των κοινοτικών οργάνων και του παγκοσμιοποιημένου πολιτικοοικονομικού πλαισίου. Το ποιόν των συμμετεχόντων είναι καθοριστικής σημασίας για την ποιότητα ζωής των Ευρωπαίων πολιτών, δεδομένου ότι οι πρώτοι συνδιαμορφώνουν τις ευρωπαϊκές πολιτικές που καλείται η χώρα μας να ενσωματώσει στο εσωτερικό εθνικό δίκαιο, με άμεση επιρροή στα δικαιώματα και την καθημερινότητά μας. Επομένως, κριτήρια για την επιλογή των υποψηφίων πρέπει να αποτελούν η εμπειρία και οι ικανότητες, αφ’ ενός, αλλά και οι ιδιαίτερες γνώσεις σε διεθνή και ευρωπαϊκά ζητήματα, η πολιτική εξωστρέφεια, και δράσεις των. Επισημαίνεται ιδιαίτερα το τελευταίο, δηλαδή η γνώση των υποψηφίων για τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής που έχει η χώρα μας (Ελληνοτουρκικά, Σκοπιανό κ.τ.λ.), η πορεία των οποίων στη διεθνή σκακιέρα θα έχει άμεση επίδραση στη χώρα και τους πολίτες εντός της ερχόμενης πενταετίας. Εν ολίγοις, οι πολίτες δεν πρέπει να επηρεαστούμε από την εγχώρια πολιτική ατζέντα και τον εσωστρεφή πολιτικό διάλογο, μιας και τα ζητήματα που καλείται να διαχειριστεί η/ο Ευρωβουλευτής είναι πολυδιάστατα και σύνθετα.
Δεδομένης της ηθικής και ουσιαστικής κατάπτωσης του εγχώριου πολιτικού συστήματος (για το οποίο το δ ζητάει τη συλλήβδην μεταρρύθμισή του), δεδομένου ότι τα ευρωπαϊκά και διεθνή ζητήματα διαφεύγουν των στενών εθνικών ορίων, και ακριβώς επειδή ο τρόπος λειτουργίας της Ε.Ε. είναι υπερβατικός και αντιμετωπίζει την Ευρωπαϊκή ήπειρο ως μια ενιαία οντότητα, ο πολίτης έχει την ευκαιρία να επιλέξει υποψηφίους εκτός του κόμματος και της πολιτικής ιδεολογίας που υποστηρίζει στην εγχώρια πολιτική σκηνή. Με τον τρόπο αυτό δύνανται να αναδειχθούν και νέες πολιτικές δυνάμεις, νέες πολιτικές φωνές, απόψεις και προτάσεις, και να ανανεώσουμε/εμπλουτίσουμε το πολιτικό δυναμικό της Ελλάδας, στηρίζοντας ταυτόχρονα την πολυφωνία και τον πλουραλισμό των απόψεων.
Προς ενημέρωση όσων επιθυμούν να συμμετάσχουν διατίθεται αναλυτικό ενημερωτικό υλικό στο www.todelta.gr
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]
δ
Related posts
Πολιτικοί και Σύνταγμα η μεγαλύτερη απειλή του 2020
Καλή χρονιά σε όλους. Ας ελπίσουμε πως καταφέραμε να αφήσουμε πίσω στο 2020, ό,τι κακό, προβληματικό και στενάχωρο. Όλα αυτά…
Ο κοινοβουλευτισμός είναι φασισμός
Σκοπίμως καθυστέρησε η σύνταξη του παρόντος άρθρου. Ο λόγος ήταν ο ειλικρινής μας σεβασμός στην ιδέα της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης…
Ελλάδα, η Ιφιγένεια του κοινοβουλευτισμού
Και οι μάσκες έπεσαν. Αναμενόμενο μεν για την πλειοψηφία των πολιτών, οι οποίοι κατάφεραν να διακρίνουν ευθύς εξ αρχής το…
Το δημοσιογραφικό πραξικόπημα
Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις επικοινωνιακής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, υπέπεσε σε ένα «θανάσιμο» αμάρτημα για την ελευθερία του…
Άλλο κοινοβουλευτισμός, άλλο δημοκρατία
Τι είναι χειρότερο από τον κομμουνισμό, τον καπιταλισμό και τον φασισμό; Η αστική «δημοκρατία». Το παρόν αποτελεί ένα άρθρο που έπρεπε να είχαμε γράψει…
Η υγειονομική κρίση ως ευκαιρία αναγέννησης για την Ελλάδα
Η χώρα μας βρίσκεται ενώπιον μιας νέας οικονομικής κρίσης. Μιας κρίσης, που αν αναλογιστούμε τις συμπληγάδες των μνημονίων από τα…
200 χρόνια μετά, η Ελλάδα δεν απελευθερώθηκε πραγματικά ποτέ
Για 400 χρόνια ο Ελληνισμός υπέμεινε τον δυνάστη. Η Ελληνική Επανάσταση επέφερε την εθνική μας απελευθέρωση. Ο Ελληνισμός όμως σήμερα,…
Η πρόσβαση στην κοινωνική και πολιτική ζωή – δικαίωμα κάθε πολίτη
Δεδομένου του γεγονότος ότι η υγεία και η αρτιμέλεια αποτελούν από τα πολυτιμότερα αγαθά και τυχόν έλλειψη αυτών οφείλει να…