δ ιδεολογία
Ιδεολογία

δ ιδεολογία 

Τη στιγμή που ξεκινούσαμε το «δέλτα – πολιτική επανάσταση» γνωρίζαμε πως αρκετός κόσμος θα προβληματιζόταν με την υπερκομματική και υπεριδεολογική φύση του κινήματος. Πώς είναι δυνατόν, σε μια χώρα που τα κόμματα και οι απαρχαιωμένες τους ιδεολογίες συνεχίζουν να μαστίζουν την κοινωνία, να υπάρξει κάτι που τα αγνοεί όλα αυτά και τα προσπερνάει; Πώς γίνεται το δ, όντας αμιγώς πολιτικός φορέας, να απαρνείται τις ταμπέλες και να επιθυμεί πραγματικά να ενώσει τους πολίτες και όχι να τους κατατάξει σε κομματικά και ιδεολογικά στρατόπεδα;

Και όμως έγινε, και σχεδόν έναν χρόνο μετά είμαστε ακόμα εδώ, όρθιοι και δυνατοί όσο ποτέ. Το δ δεν έχει ανάγκη τις έννοιες δεξιά, αριστερά, φιλελευθερισμός σοσιαλισμό, κτλ. για να προσδιορισθεί – έννοιες που ειδικά για τους νέους, είναι τόσο ξεπερασμένες όσο τα μαμούθ και το κυνήγι με τόξο. Δεν πρόκειται άλλωστε για κόμμα, αλλά για ένα ζωντανό πολιτικό κίνημα με 10 ιδέες κοινής λογικής, που στόχο έχει την αλλαγή ολόκληρου του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας, την κάλυψη του κενού δημοκρατίας και την αναζήτηση οριστικών λύσεων στα προβλήματα των πολιτών. Για τον λόγο αυτό, δεν έχουμε ιδέες και θέσεις για τα επιμέρους μιας και κοιτάμε τη μεγάλη εικόνα, το πολιτικό σύστημα, το οποίο διαμορφώνει εν τέλει τις πολιτικές στη χώρα και είναι το πραγματικό πρόβλημα της Ελλάδας. Αυτό το αποδεικνύει άλλωστε και η διαιώνιση των προβλημάτων μας, ακόμα και τώρα, που έχουμε δοκιμάσει πραγματικά τα πάντα. Τώρα είναι η ώρα του δ και της δημοκρατίας.

Οι 10 ιδέες κοινής λογικής, το πολιτικό μας μανιφέστο και όλα όσα πρεσβεύουμε ως εθελοντές και ως άνθρωποι αναδεικνύουν την ιδεολογία του δ. Για να υποστηρίξει λοιπόν κάποιος την πολιτική μας επανάσταση το μόνο που χρειάζεται είναι να αγαπάει αυτή τη χώρα και τη δημοκρατία. Τίποτα περισσότερο αλλά και τίποτα λιγότερο. Το όλο εγχείρημα γίνεται για το καλό της Ελλάδας και για την προάσπιση και υποστήριξη της δημοκρατίας. Είναι προφανές πως η αγάπη για τη χώρα δεν απαντάται μόνο σε δεξιές ιδεολογίες, ενώ ταυτόχρονα η αγάπη για τη δημοκρατία και το δικαίωμα του πολίτη να συμμετέχει δεν υποστηρίζεται αποκλειστικά από αριστερές ιδεολογίες. Το δ είναι υπεράνω χρωμάτων, κομμάτων και ιστορικών προκαταλήψεων.

Το θεσμικό οικοδόμημα του δ στηρίζεται στις 10 ιδέες και στα μεγάλα και δημοκρατικά ιδεώδη από τα οποία αυτές διαπνέονται: ανεξαρτησία δικαιοσύνης, ισότητα απέναντι στο νόμο, αξιοκρατία, διαφάνεια, λογοδοσία πολιτικών, ανεξαρτησία ΟΤΑ και αποκέντρωση, διαβούλευση με τους πολίτες, πραγματική συμμετοχή των πολιτών, και πάνω από όλα δημοκρατία. Τόσο απλά αλλά τόσο σημαντικά. Οι έννοιες αυτές δεν είναι απλές λέξεις που χρησιμοποιούν ψηφοθηρικά οι πολιτικοί για να τις αποποιηθούν την εκλογική επομένη, αλλά συγκροτημένη και επαναστατική δημοκρατική ιδεολογία.

Η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης εγγυάται δίκαιη και ειρηνική κοινωνία. Αυτή είναι ικανή να σταματήσει νόμους που εξυπηρετούν αποκλειστικά το σύστημα και τους λίγους, και που βάλλονται κατά των συμφερόντων του πολίτη. Αυτή απαγορεύει την παράλογη και αντισυνταγματική νομοθεσία. Αυτή τιμωρεί και τελειώνει την ασυδοσία και την πραγματική διαφθορά – των πολιτικών. Αυτή προστατεύει και διασφαλίζει τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη. Η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης είναι βασική προϋπόθεση για τη διάκριση των εξουσιών –  το βάθρο της δημοκρατίας

Η ισότητα απέναντι στον νόμο δημιουργεί και εγγυάται το κράτος δικαίου. Δίχως αυτή τα πάντα είναι άδικα, και έτσι η πολιτεία δεν δικαιούται να νομοθετεί και να παίρνει αποφάσεις. Πόσο μάλλον να φορολογεί και να ζητεί θυσίες από πολίτες δεύτερης και τρίτης διαλογής στα μάτια του άδικου νόμου. Σε μία άνιση κοινωνία όπου λίγοι νέμονται την εξουσία και βρίσκονται υπεράνω νόμου δρώντας ανεξέλεγκτοι, το κράτος δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να απαιτεί το παραμικρό από τους πολίτες. Οι ασυλίες, τα προνόμια, η ευνοϊκή μεταχείριση του νόμου, κ.ά., είναι αυτά που φέρνουν την οικογενειοκρατία, την ευνοιοκρατία και εν τέλει την κακοδιαχείριση και τα προβλήματα. Και όλα αυτά δεν έχουν θέση σε μια δημοκρατία, αντιθέτως την υπονομεύουν και σιγά σιγά την καταστρέφουν.

Η αξιοκρατία στην πολιτική έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει μια ολόκληρη κοινωνία. Σε πρώτο βαθμό, αξιοκρατία σημαίνει επιλογή και ανάδειξη όχι των πειθήνιων και των φιλικά προσκείμενων στην πολιτική ηγεσία, αλλά των ικανών και καταρτισμένων. Με άλλα λόγια, σημαίνει αναγνώριση και επιβράβευση της προσπάθειας και της ικανότητας, και αξιοποίηση τους για το κοινό συμφέρον. Παράλληλα, αξιοκρατία σημαίνει τέλος στην κομματοποίηση – αυτή τη μάστιγα της εποχής. Η αξιοκρατία αγνοεί επιδεικτικά τις κομματικές ταυτότητες και γνωριμίες και προωθεί την εμπειρία και την επιτυχία. Μιας και η πολιτεία είναι μικρογραφία της κοινωνίας, η επικράτηση της αξιοκρατίας σε κρατικό επίπεδο δύναται να επιφέρει αξιοκρατικές πρακτικές σε ολόκληρη τη χώρα. Με εφαρμογή της αξιοκρατίας δεν δίνεται χώρος να ευδοκιμήσουν οι πελατειακές σχέσεις και η διαφθορά, ενώ ανεβαίνει το βιοτικό μας επίπεδο αλλά και εν γένει το επίπεδο της χώρας.

Διαφάνεια σημαίνει ο πολίτης να γνωρίζει τι γίνεται στη χώρα του και να γνωρίζει την αλήθεια. Η διαφάνεια δεν αφήνει χώρο για ψέματα, συκοφαντία, κοροϊδία και την εκμετάλλευση της κοινωνίας. Με την επικράτηση της τελειώνουν οριστικά οι κρυφές συμφωνίες που μόνο στόχο έχουν να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των λίγων και βάλλονται κατά της χώρας και του πολίτη. Η διαφάνεια είναι προϋπόθεση ευνομίας και ευημερίας καθώς αναγκάζει τους πολιτικούς ιθύνοντες να λαμβάνουν σωστές αποφάσεις καθώς οι πράξεις τους γνωστοποιούνται στον κόσμο και κρίνονται από αυτές.

Πολιτική λογοδοσία είναι το αντίθετο της πολιτικής ασυδοσίας. Είναι η εφαρμογή θεσμών για υποχρεωτική λογοδοσία των πολιτικών για τα πεπραγμένα τους. Λογοδοσία και ενημέρωση στους πολίτες – σε αυτούς δηλαδή που εκπροσωπούν και από τους οποίους εκλέγονται και συντηρούνται. Να γνωρίζουν οι πολίτες τι πράττουν οι πολιτικοί και αν καλώς πράττουν. Η λογοδοσία προσθέτει νομιμοποίηση στην πολιτική ηγεσία ενώ ταυτόχρονα την οδηγεί σε ορθές πρακτικές και σωστή διακυβέρνηση καθώς εκτίθεται και απολογείται ενώπιον των πολιτών.

Παράλληλα, η διαβούλευση με τους πολίτες για τη λήψη αποφάσεων σε μείζονα θέματα της επικαιρότητας απαγορεύει στους πολιτικούς να αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς και εναντίον μας. Η διαβούλευση ξεπερνάει και την κομματική γραμμή και την ψήφο κατά συνείδηση και παρουσιάζει τη μόνη δημοκρατική πρακτική σύμφωνα με την οποία οι εκπρόσωποι συμβουλεύονται αυτούς που εκπροσωπούν και εκφράζουν απόλυτα τη βούληση των πολιτών. Με αυτό τον τρόπο για τα σημαντικά ζητήματα οι απόψεις των πολιτών ακούγονται στα κέντρα εξουσίας και εισακούγονται. Η διαβούλευση πέρα από συμμετοχή είναι ταυτόχρονα και έλεγχος των πολιτικών και του συστήματος εν γένει σε συχνότητα σαφέστατα δημοκρατικότερη της μιας φοράς ανά τέσσερα χρόνια. Η ιδέα της διαβούλευσης περιλαμβάνει βέβαια και διαρκή έλεγχο των πολιτικών υποσχέσεων καθώς και ανανέωση της πολιτικής εντολής των πολιτικών εκπροσώπων.

Η ανεξαρτησία των ΟΤΑ δεν αφορά αποκλειστικά την απελευθέρωση τους από τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία, αλλά έχει να κάνει κυρίως με το τέλος του άκρατου κομματισμού της περιφέρειας και τον έλεγχο της από ανειδίκευτα κομματικά στελέχη. Η πολιτική αποκέντρωση, δίνει τη δυνατότητα σε δημάρχους και περιφερειάρχες που θέλουν πραγματικά να προσφέρουν, να το κάνουν, χωρίς να πολεμάνε τα κόμματα ή να εκλιπαρούν τον κάθε υπουργό για να γίνουν τα αυτονόητα στην περιοχή τους. Η έννοια αυτή έχει να κάνει με την υποστήριξη των δημιουργικών δυνάμεων της περιφέρειας και την αξιοποίηση τους. Είναι αδιανόητο  τα πάντα να αποφασίζονται από ένα κέντρο και από εκεί να γίνεται η μικροδιαχείριση ολόκληρης της χώρας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η δημοκρατία βασίστηκε στους δήμους και στη λειτουργία τους. Η υγιής λειτουργία των δήμων είναι αυτή που μπορεί να συνθέσει ένα δυνατό κράτος και όχι το αντίστροφο.  

Δικαιοσύνη, ισότητα, αξιοκρατία, διαφάνεια, λογοδοσία, διαβούλευση και ανεξαρτησία των δήμων. Όχι τετριμμένες έννοιες που λέγονται για να λέγονται, αλλά πρακτικές που δεν έχουμε δοκιμάσει ποτέ, και που τις υποστηρίζουμε με θάρρος απέναντι σε κάθε πολέμιο τους. Πρόκειται άλλωστε για τα θεμέλια μιας νέας ιδεολογίας. Της δημοκρατίας. Πρόκειται για μια πολιτική επανάσταση κατά την οποία ο πολίτης δεν νομιμοποιεί απλά τις επιλογές του συστήματος με την ψήφο του στις εκλογές, αλλά συμμετέχει πραγματικά και αποφασίζει. Μια ανθρωποκεντρική επανάσταση με τον πολίτη στο επίκεντρο.

Καμία από τις παραπάνω έννοιες δεν συναντώνται στη χώρα μας όσο τραγικό και αν ακούγεται. Κανένας κομματικός φορέας και καμία ιδεολογία δεν τις υποστηρίζει. Δεν θα μπορούσαν άλλωστε. Κύριος εκφραστής τους στην Ελλάδα είναι το δ και οι άνθρωποι που το συγκροτούν. Αυτή λοιπόν είναι η ιδεολογία μας.

Πάρε μέρος στην πολιτική μας επανάσταση για να απελευθερώσουμε τη χώρα: www.todelta.gr

Related posts

Leave a Reply