Είναι επονείδιστο το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός αντλεί αυτή τη δύναμη από το ίδιο το Σύνταγμα. Σύμφωνα με το άρθρο 83 παράγραφος 1: “Κάθε υπουργός ασκεί τις αρμοδιότητες που ορίζει ο νόμος. Οι υπουργοί χωρίς χαρτοφυλάκιο ασκούν όσες αρμοδιότητες τους αναθέτει ο πρωθυπουργός με απόφαση του’’. H αναξιοκρατία δηλαδή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, καθώς δίνεται η απόλυτη ελευθερία στον πρωθυπουργό να πράττει όπως αυτός επιθυμεί και να επιβάλλει την άποψη του στους υπουργούς!
Από εδώ και πέρα όμως η τρόικα ζητάει διαφανείς διαδικασίες για την επιλογή των γενικών Γραμματέων και Διευθυντών, συγκεκριμένα μέσω του ΑΣΕΠ.
Είναι προφανές ότι η παρούσα διαδικασία είναι πλήρως αναξιοκρατική και επαίσχυντη για τη χώρα μας. Οι πολιτικοί ιθύνοντες δεν επιθυμούν την εισαγωγή της αξιοκρατίας στο δημόσιο και τον πολιτικό τομέα. Αναγκάζονται να λάβουν μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση έπειτα από την υπόδειξη της τρόικας, γεγονός το οποίο είναι ασύλληπτο να συμβαίνει στις μέρες μας.
Το “δ”, νιώθοντας την ανάγκη επιβολής αξιοκρατίας, είχε ήδη τοποθετηθεί επί του θέματος από την αρχή της ίδρυσης του. Ειδικότερα, στην παρουσίαση του “δ” στον Οκτώβριο του 2016 στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής είχε γίνει εκτενής αναφορά σε αυτή την ιδέα “κοινής λογικής”. Σύμφωνα με την πρόταση μας, είναι απαραίτητο να επιλέγονται οι βέλτιστοι ειδικοί και επιστήμονες για τις παραπάνω θέσεις, με γνώμονα την κατάρτιση, την ικανότητα και την εμπειρία. Επίσης πρέπει οι αξιωματούχοι να σχετίζονται άμεσα με το αντικείμενο του χαρτοφυλακίου που αναλαμβάνουν, ενώ είναι αυτονόητο ότι απαιτείται συνέχεια στη διοίκηση των υπουργείων, με στελέχη τα οποία δεν διορίζονται και παύονται ανάλογα με τις πολιτικές ορέξεις του εκάστοτε υπουργού.
Ως αποτέλεσμα, η κίνηση της τρόικας έρχεται να επιβεβαιώσει την προϋπάρχουσα ιδέα μας η οποία είναι αυτονόητη σε κράτη που επιθυμούν να ενισχύσουν τον θεσμό της δημοκρατίας, αποτελεί όμως και έντονη επιθυμία κάθε πολίτη, συνεπώς είναι άκρως λογική. Είναι σαφές ότι τα κριτήρια επιλογής πρέπει να γίνουν αντικειμενικά και οι Γραμματείς και Διευθυντές να έχουν τις κατάλληλες γνώσεις που σχετίζονται με το πεδίο για το οποίο είναι υπεύθυνοι. Αυτό βέβαια όταν εφαρμοστεί θα αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα, καθώς επιβάλλεται να γίνουν αλλαγές σε όλους τους τομείς και ειδικά στο κομμάτι της “διάκρισης των λειτουργιών”.
Related posts
Πολιτικοί και Σύνταγμα η μεγαλύτερη απειλή του 2020
Καλή χρονιά σε όλους. Ας ελπίσουμε πως καταφέραμε να αφήσουμε πίσω στο 2020, ό,τι κακό, προβληματικό και στενάχωρο. Όλα αυτά…
Ο κοινοβουλευτισμός είναι φασισμός
Σκοπίμως καθυστέρησε η σύνταξη του παρόντος άρθρου. Ο λόγος ήταν ο ειλικρινής μας σεβασμός στην ιδέα της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης…
Ελλάδα, η Ιφιγένεια του κοινοβουλευτισμού
Και οι μάσκες έπεσαν. Αναμενόμενο μεν για την πλειοψηφία των πολιτών, οι οποίοι κατάφεραν να διακρίνουν ευθύς εξ αρχής το…
Το δημοσιογραφικό πραξικόπημα
Η κυβέρνηση με τις αποφάσεις επικοινωνιακής διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, υπέπεσε σε ένα «θανάσιμο» αμάρτημα για την ελευθερία του…
Άλλο κοινοβουλευτισμός, άλλο δημοκρατία
Τι είναι χειρότερο από τον κομμουνισμό, τον καπιταλισμό και τον φασισμό; Η αστική «δημοκρατία». Το παρόν αποτελεί ένα άρθρο που έπρεπε να είχαμε γράψει…
Η υγειονομική κρίση ως ευκαιρία αναγέννησης για την Ελλάδα
Η χώρα μας βρίσκεται ενώπιον μιας νέας οικονομικής κρίσης. Μιας κρίσης, που αν αναλογιστούμε τις συμπληγάδες των μνημονίων από τα…
200 χρόνια μετά, η Ελλάδα δεν απελευθερώθηκε πραγματικά ποτέ
Για 400 χρόνια ο Ελληνισμός υπέμεινε τον δυνάστη. Η Ελληνική Επανάσταση επέφερε την εθνική μας απελευθέρωση. Ο Ελληνισμός όμως σήμερα,…
Η πρόσβαση στην κοινωνική και πολιτική ζωή – δικαίωμα κάθε πολίτη
Δεδομένου του γεγονότος ότι η υγεία και η αρτιμέλεια αποτελούν από τα πολυτιμότερα αγαθά και τυχόν έλλειψη αυτών οφείλει να…