Το δέλτα
ΑΡΘΡΑ

Παιδεία, ο μεγάλος ασθενής

Η παιδεία αποτελεί έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους όλων των προηγμένων χωρών, καθώς αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία χτίζεται όλο το κοινωνικό οικοδόμημα, η ιστορική συνέχεια μια χώρας με τα ήθη και τα έθιμα της. Εν έτει 2020 η Ελλάδα και το εκπαιδευτικό της σύστημα καλείται να αντιμετωπίσει το κλείσιμο των σχολείων, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19, προκειμένου να αποφευχθεί το χάσιμο της εκπαιδευτικής χρονιάς.

Η υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση εξαγγέλλει ως μέτρο για να μην χαθεί η χρονιά να λειτουργήσουν τα σχολεία με τηλεκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και τα παιδιά από το σπίτι να κάνουν μάθημα μέσω διαδικτύου με ειδική πλατφόρμα. Ο ιδιωτικός τομέας σε έναν μεγάλο βαθμό το πέτυχε, καθώς πολλά φροντιστήρια άρχισαν μαθήματα μέσω διαδικτύου.  Τι γίνεται όμως με το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας ξεγυμνώθηκε σε μια μέρα, μαζί με όλες οι “λανθασμένες” πολιτικές των κυβερνήσεων τα τελευταία 40 χρόνια, που αντί να προσπαθούν για τον εκσυγχρονισμό του, το άφηναν να υποβαθμίζεται χρόνο με το χρόνο λαμβάνοντας αποφάσεις μόνο για τον αριθμό των μαθημάτων στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις πεπαλαιωμένες και σε κακή κατάσταση κάποιες φορές. Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και προβολικά μηχανήματα που θα έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε αίθουσα για την διευκόλυνση των εκπαιδευτικών στο έργο τους, απλά δεν υφίστανται. Ευτυχώς υπάρχει η αίθουσα υπολογιστών για να κάνουν μάθημα οι μαθητές. Διαδίκτυο σε κάθε σχολική αίθουσα δεν υπάρχει και το υπάρχον μετά βίας καλύπτει τις ανάγκες της αίθουσας υπολογιστών και της διεύθυνσης των σχολικών μονάδων. Ένα σύγχρονο πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο να βασίζεται πάνω στις νέες τεχνολογίες δεν υπάρχει. Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Παρόλα αυτά υπάρχει και ένα θετικό, και αυτό είναι η πλατφόρμα του myschool, η οποία αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια, μέσα από την οποία δίνονται κάποιες δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς. Όμως ενώ υπάρχει η πλατφόρμα δεν υπάρχει ο εξοπλισμός ο οποίος θα χρειαζόταν για να μετατραπεί η τηλεκπαίδευση σε μια ηλεκτρονική τάξη, όπου οι εκπαιδευτικοί θα ανεβάζουν μαθήματα, κυρίως επαναλήψεις και ασκήσεις, τις οποίες θα μπορούν στη συνέχεια να μελετήσουν οι μαθητές από το σπίτι μόνοι τους.

Δυστυχώς ακόμα και σε αυτό το υπουργείο παιδείας διαψεύστηκε, διότι μια πλατφόρμα που ήταν σχεδιασμένη για έναν περιορισμένο όγκο εργασίας, με την είσοδο εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτήν κατέρρευσε. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε μεγάλη καθυστέρηση για την είσοδο στην πλατφόρμα, αλλά και δυσκολίες στη δημιουργία και το ανέβασμα εκπαιδευτικού υλικού. Με λίγα λόγια το υπουργείο απέτυχε.

Την αποτυχία της τωρινής κυβέρνησης καθώς και των παλαιοτέρων, στον εκσυγχρονισμό της παιδείας ποιος θα την επωμιστεί; Μα φυσικά ο “τεμπέλης εκπαιδευτικός”. Αυτός δηλαδή, που δεν τον εκπαίδευσαν στα πληροφοριακά συστήματα και εργαλεία και τρέχει όλη μέρα στο σπίτι του, μόνος του, να μάθει να χειρίζεται μια πλατφόρμα. Αυτός που επικοινωνεί με τους γονείς των μαθητών για να τους ενημερώσει ο ίδιος τι πρέπει να κάνουν. Αυτός που πρέπει να χρησιμοποιήσει τον δικό του υπολογιστή και τη δική του σύνδεση στο διαδίκτυο, καθώς το κράτος δεν του τα παρέχει. Αυτός που το κράτος του λέει “κόψε το λαιμό” σου μέχρι την τάδε του μηνός να έχεις γράψει ενότητες μαθημάτων και να τις έχεις ανεβάσει σε μια πλατφόρμα η οποία πέφτει όλη την ώρα. Αυτός φταίει που όταν ζητάει πληροφοριακό εξοπλισμό στην αίθουσα διδασκαλίας τον κοιτάνε οι διευθυντές σαν εξωγήινο διότι δεν υπάρχουν λεφτά.

Και όμως αυτοί οι τεμπέληδες θα βγάλουν πάλι το φίδι από την τρύπα για την ανικανότητα όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 40 ετών, οι οποίες απέτυχαν να φτιάξουν ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα συνδεδεμένο ή έστω συμβατό με την τεχνολογία. Τελικά ένα μικροσωματίδιο έφτανε για καταρρίψει όλους τους μύθους γύρω από την οργάνωση της παιδείας στην Ελλάδα, και να καταδείξει την ωμή πραγματικότητα, ότι δηλαδή οι κυβερνήσεις ψεύδονται, και ψεύδονται έχοντας ως βασικό τους στόχο τη δημιουργία μιας κοινωνίας αμόρφωτων και άρα εύκολα ελεγχόμενων ανθρώπων.

Δεν θα τους επιτρέψουμε. Πάρε μέρος στην πολιτική επανάσταση με ένα email στο connect@todelta.gr

 

Related posts

ΤΕΛΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Το δέλτα
8 years ago

Οι πολίτες θεσμικά αποκλεισμένοι από την εγχώρια ολιγαρχία

Το δέλτα
6 years ago

Ανύπαρκτη η ανεξαρτησία δικαιοσύνης στην Ελλάδα

Το δέλτα
4 years ago